dinsdag 19 augustus 2014

Via de Gili's naar Lombok

Nu ik al 2 weken in Indonesiƫ ben, wordt het toch tijd eens wat te schrijven..
Maar eigenlijk heb ik tot nog toe vooral vakantie gevierd :)
Op het strand gelegen, Ubud bezocht en toen even weg uit het toeristische Bali op de fiets naar Padangbai (maar wat een drukte! overal scootertjes). Van daaruit de boot naar Gili Trawagang genomen (full moon party, moet je toch eens meegemaakt hebben ;) en gedoken op Gili air (op plekken met namen als 'shark point' (maar geen haai gezien..) en 'turtle heaven' (wel 20 seaturtles!). Na een week daar relaxt te hebben, begon het toch te kriebelen en dus tijd om op de fiets te stappen.
Lombok is iig minder toeristisch dan Bali, maar minder druk..? Toch ervaar ik al die scooters niet als vervelend, en iedereen lacht, roept, zwaait of steekt een duim op. Super vriendelijk dus! En zodra ik van de hoofdweg af ben word ik overstelpt met 'Hello Misters' uit alle kindermondjes.. Bergop rennen ze met me mee of er komt een scooter naast me rijden voor een nieuwsgierig gesprekje.
En het mooiste is dat ik van het ene paradijsje in het andere paradijsje (het kan dus nog mooier..) beland! Met Selon Belanak als hoogtepunt! Vissersdorpje aan het strand waar rond zonsondergang de vissers hun bootjes de zee in duwde en waar snachts de lichtjes van wel 50 bootjes op het water schitterden.
In Kuta Lombok verenig ik voor het laatst met Joske, die morgen naar huis gaat. Dan ben ik dus echt 'alleen op reis'.. Maar het mooie van in je eentje reizen is dat je overal contacten maakt, ik heb nog geen avond alleen gezeten :)






4 opmerkingen:

  1. Super mooie foto's en prachtig wat je meemaakt!
    Veel genieten en veel geluk verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed om weer wat van je te lezen. Mooi dat het duiken je bevallen is, je komt denk ik op nog meer fraaie plekken die onder water zeker zo mooi zijn als er boven :) Succes met het bedwingen van de vulkanen/heuvels en we kijken uit naar de volgende verhalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Lieke,
    Wat leuk en wat mooi dat het je zo goed bevalt deze eerste weken! Super om te lezen zo. Het is ook erg leuk om de foto's te zien. Veel liefs en groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lieke,
    Wellicht maak je zoveel mee dat je (te) weinig tijd hebt om veel te bloggen. Kom je onderweg ook (kleine) corruptie tegen? Ben je al ten huwelijk gevraagd? Ben je ook mensen tegen gekomen die Nederlands met je willen spreken? Kun je er lekker vegetarisch eten?
    We zijn, ook op Schiermonnikoog, benieuwd hoe het met jou gaat.
    groetjes van Riky en Harry

    BeantwoordenVerwijderen